Svaki film, u ovom slučaju, svaki horor film, prije snimanja mora imati već osmišljen 'kostur' koji će činiti glavnu okosnicu filma. Nažalost, ako pogledamo malo unazad, većina svih tih horor filmova snimljeni su na jedan te isti način i na isti kalup, a svi zajedno povezani su sličnim horor poveznicama. Toliko se otišlo u krajnost da bi bez nekih osnovnih, sad već izlizanih elemenata, nestalo  90% horor filmova.

I to ne mislimo metaforički, već bukvalno mislimo da se ne bi mogla snimiti većina hororaca.

Donosimo vam TOP 5 obaveznih horor poveznica koje čine kostur većine hororaca:

1. KOLIBA

E da, dobra stara koliba. Po mogućnosti je uvijek smještena duboko u šumi, gdje čovjek nije nogom kročio godinama. Uvijek  se vesela ekipa uputi kampirati u tu, nekoliko svjetlosnih godina od najbližeg naseljenog mjesta, udaljenu kolibu. Koliba je svakako jako odlično zaleđe svakog horor scenarija. Naši junaci vrištati mogu do mile volje, bez da ih itko čuje ili da im dođe pomoći. Naravno, koliba je cijeloj ekipi jako zanimljiva, bez obzira što je ista stara i oronula i već pri prvom pogledu izgleda kao možebitno mjesto zločina. Već pri prvom ulasku, ekipa se ushićeno i sretno baca u sređivanje kolibe, naravno ni ne sluteći da je ista samo mamac za one najhrabrije. Bez imalo truda čim netko spomene kolibu, sjetimo se filmova Koliba straha, Cabin Fever (2003) / Koliba strahaThe Cabin in the Woods / Koliba u šumi (2012.)Evil Dead / Zla smrt (2013.) ...

2. ŠPILJE I ŠUME

Naravno, gore spomenuta koliba svakako mora biti smještena u neku šumu koju je  svatko iole normalan zaboravio, preskočio, autom projurio kraj nje ili nikad nije čuo za nju. Te šume su po mogućnosti guste, prostrane veličinom koje bi se postidila i majčica Rusija. Što više hektara za što više kilometara i bježanja.

Bez obzira koliko se trudili pobjeći iz iste, horor junaci se uvijek izgube i nikad ne znaju gdje se uopće nalaze. Čak se u jednom trenutku vjerojatno i  pitaju -'Koji vrag rade nasred te šumetine ili špiljetine?' o. pa. The Descent / Špilja užasa (2005.)The Descent II / Špilja užasa 2 (2009.)Backcountry / Divljina (2015.) ...

Nakon šuma, koje su broj jedan kao 'top hot' mjesto najvažnijih događanja, drugo najpoželjnije mjesto na svijetu za 'raširiti nečija crijeva i odsjeći koji ud' je svakako špilja. Još kada se ista nalazi usred neke šume, sreći zbilja nema kraja. Em šumetina, usred Nigdjezemske, em špilja duboko u toj šumetini. Milina.

Tko se ne bi uputio u takvu avanturu života, koju je većina turističkih agencija vjerojatno ubacila i u svoje brošure, te zaboravila napomenuti da se radi o kartama u jednom pravcu?

3. MOBITEL I SIGNAL

Ok, vjerojatno se uvijek kao i mi psihički pripremite na to da će se u jednom trenutku dogoditi da svi likovi u filmu kojeg gledamo ostati bez signala. To donekle i razumijemo. Mislim ne bi ni bilo moguće snimiti neki horor film kada bi Pero kojeg proganja poludjeli Mate s mačetom, nazvao policiju i prijavio Matu odmah nakon što ovaj pošandrca. Bilo bi stvarno zanimljivo bar jednom pogledati horor, koji se recimo događa u šumi, po mogućnosti u nekoj kolibi, a da im telefoni rade i imaju puni signal.

Iako gledajući kvalitetu signala naših operatera i to u samom centru grada, koji je nekad toliko dobar i jak kao da se nalazimo u gore spomenutoj šumi, teško da se takvom sci-fi scenariju možemo i nadati.

4. GLUPA ODLUKA O RAZDVAJANJU

Upravo tako. Ova glupa odluka je najčešći uzrok smrti gore spomenutih junaka. Zamislite samo situaciju da vas usred neke šumetine lovi poludjeli redneck, naoružan sjekirom od pola metra i željom da mu postanete slijedeći obrok Slikovito recimo: Wrong Turn / Pogrešno skretanje Wrong Turn 5 / Pogrešno skretanje 5 .... Što bi drugo mogli napraviti nego društvu predložiti da je najbolje da se razdvojite? Bez obzira što bi u većini slučajeva bili jači kao skupina, uvijek se nađe netko tko pametno predloži da je najbolje da svatko krene vrištiti svojim putem. Vrlo pametna odluka s kojom se većina bez negodovanja odmah složi i ubrzo završi svoj vrišteći maraton.

5. EKIPA

I za kraj, svaki iole 'normalan' horor mora imati već točan broj članova ekipe koja će svoje sretne živote završiti u gore spomenutoj kolibi. Mali broj nikada nije dobra ideja, pa većina redatelja ide na što veći broj nesretnih tinejdžera. Naravno, ne smije biti ni previše, već neki optimalan broj ljudi za masakriranje. Najčešće je to 5-6 ljudi, od kojih će samo jedan biti onako dobar lik za kojeg ćemo se brinuti da ne nastrada, dok će ostatak ekipe biti ovdje samo kao pomoćno sredstvo pomoću kojeg će redatelj i kreator filma pokazati što kreativnije načine kako umrijeti. Uz dva tri super muško-ženska komada, tu će biti i neka štreberica, najpametnija u grupi, koju naravno nitko ne sluša, a vjerojatno se jedino ona ne bi razdvajala, i naravno bit će tu i neki napušeni lik, kojem će cijela ta situacija biti smiješna, a njegova smrt će vjerojatno biti prikazana što smiješnije i najmanje žalosno. I to je to.

Osim ovih pet  elementa, vjerojatno ih ima još nekolicina koju nisam spomenuo, a koji se uvijek nađu kao dio obaveznog horor scenarija. Ako ste se i vi sjetili kojeg, svakako ga podijelite s nama.

Idi na vrh