U svemiru nitko ne može čuti tvoj vrisak. Nakon gotovo četrdeset godina, te riječi još uvijek se poistovjećuju s neprestanom i zastrašujućom napetošću remek djela futurističkog horora Ridleyja Scotta – Alien. Otac tog legendarnog klasika vraća se ove godine svijetu koji je stvorio kako bi istražio njegove najmračnije kutke – u filmu ALIEN: SAVEZ, uzbudljivoj novoj pustolovini koja će pomaknuti granice horor žanra.
Na svemirskom brodu Savez vlada tišina. Njegova posada i preostalih 2000 putnika u dubokoj su hibernaciji, dok sintetički android Walter hoda sam po hodnicima pionirskog broda koji je krenuo prema udaljenom planetu Origae-6 gdje se, na drugom kraju galaksije, kolonisti nadaju uspostaviti novi dom čovječanstva. Tišinu će prekinuti obližnja eksplozija zvijezde koja će rasparati svemirska jedra Saveza, uzrokovati smrt desetaka putnika te skrenuti misiju s planirane rute.
Uskoro će preživjela posada ugledati planet koji se čini neotkrivenim i netaknutim rajem sa snježnim planinama i ogromnim drvećem. Planet je bliži od Origae-6 i mogao bi poslužiti kao njihov budući dom. Ono što otkriju je, međutim, mračni i smrtonosni svijet pun neočekivanih preokreta. Suočeni s velikom i nezamislivom prijetnjom, istraživači moraju pokušati pobjeći s planeta.
Deset godina nakon događaja iz filma Prometheus, ALIEN: SAVEZ vraća se počecima s jedinstvenom i užasavajućom pričom s puno pustolovina i čudovišnih novih stvorenja. S ovim šestim nastavkom vizionarski redatelj približio se razotkrivanju tajanstvenog porijekla majke svih vanzemaljaca, ubojitog Xenomorphaiz originalnog filma.
U filmu glume Michael Fassbender (Prometheus, 12 Years a Slave), Katherine Waterston (Steve Jobs, Inherent Vice), Billy Crudup (AlmostFamous, Mission: Impossible III), Danny McBride (Pineapple Express, Eastbound&Down) i Demián Bichir. Film je režirao Ridley Scott (TheMartian). Scenarij su napisali John Logan I Dante Harper, prema priči Jacka Paglenai Michaela Greena.Producenti su Ridley Scott, Mark Huffam, Michael Schaefer, David Gileri Walter Hill; distributer je 20thCentury Fox.
DOBRO DOŠLI NA SVEMIRSKI BROD SAVEZ
Ako itko zna kako prestraviti publiku s pametnom i napetom pričom, onda je to Ridley Scott. Njegov originalni Alienpostao je standardom na koji se oslanja žanr horor filmova – kao napeti i vrlo klaustrofobični akcijski film, učinkovit poput opake zvijeri koja proganja Ellen Ripley i posade svemirskog broda Nostromo iz 1979. godine.U ovom najnovijem nastavku, nominiran za Oscara redatelj trudio se ponovno prenijeti tu prijeteću atmosferu neprestane opasnosti i straha, dok istovremeno otkriva tajne koje pridodaju bogatstvu Alien mitologije i svijeta.
Film počinje s mirnom misijom čiji cilj je odvesti čovječanstvo daleko iz našeg sunčevog sustava u njegov novi dom. Na svemirskom brodu Savez nalaze se parovi koji će nastaniti planet Origae-6, kao i deseci embrija koji će pomoći utemeljiti novu koloniju. O njihovoj sigurnosti brine se kapetan Jacob (James Franco) i njegova žena Daniels(KatherineWaterston), voditeljica teraformiranja; prvi časnik Oram (Billy Crudup) i njegova žena, ujedno i biolog, Karine (Carmen Ejogo); bučni piloti Tennessee (Danny McBride) i Faris (Amy Seimetz); voditelj osiguranja narednik Lope (Demián Bichir) te njegov zamjenik i muž narednik Hallett (Nathaniel Dean).S njima je i Walter (Michael Fassbender), odani android Saveza koji pazi na putnike koji su u hibernaciji sve dok ne dostignu svoju destinaciju.
O SNIMANJU FILMA
ALIEN:SAVEZ snimao se 74 dana na setovima studija Fox u Australiji i na lokacijama u Milford Sound, Novom Zelandu, tijekom 2016. godine. Scott je zadužio dizajnera produkcije Chrisa Seagers da oživi njegovu viziji za svemirski brod koji je dao svoje ime filmu.
„Brodovi su uvijek komplicirani,“ rekao je Scott. „Savez je pionirski brod nalik kočijama u kojima su kretali na Divlji zapad. To je brod na znanstvenoj misiji koji transportira ljude i opremu s kojom će kolonizirati novi planet. Nalik je teretnom vlaku – sastoji se od tri dijela koji se mogu rastaviti, samo jednom, i zatim sletjeti na planet te time posada dobije ogromna skladišta sa svom potrebnom opremom.“
„Spomenuo sam Ridleyju da su naftne platforme malo nalik svemirskim brodovima,“ rekao je Seagers (Deepwater Horizon, Fantastic Four): „Izvana izgledaju kao velike limenke, ali iznutra su pune tehnologije i zapravo im nisu potrebni ljudi. Automatizirane su. Ista stvar je i kod svemirske tehnologije. Sve se svodi na izračun i navigaciju, a Ridleyju se to svidjelo, tako da smo odavde crpili nadahnuće.“
Kako bi se naglasila klaustrofobičnost interijera svemirskog broda, Seagers i njegov tim pazili su da Savezovi stropovi budu niski, a hodnici mračni. Most broda morao je biti funkcionalan, inzistirao je Scott, kako bi se glumci mogli bolje uživjeti u svoje uloge. Instalirali su 1500 strujnih krugova, tako da je svaki prekidač i brojčanik radio.
Scottova želja za realističnošću nadahnula je rukovoditelja specijalnih efekata Neila Corboulda: „Ridely je vrlo vizualni redatelj i voli stvarati odgovarajuću atmosferu. Čak i kod kapanja vode je vrlo precizan koliko kapi trebamo imati i koliko velike moraju biti. Pazio je na svaki detalj i htio je fizički napraviti ono što nam je potrebno za snimanje, što je bila glazba za naše uši jer je značilo da možemo napraviti vrlo velike elemente i setove za snimanje.“
Scene krajolika planeta snimali su u Milford Soundu i u studiju Fox, gdje su setovi bili posebno osvijetljeni kako bi se oponašala jezovita ljepota prirodnih lokacija. „Zapravo, nadahnulo nas je vrijeme koje smo imali u Milford Soundu,“ rekao je direktor fotografije Dariusz Wolski, česti Scottov suradnik. „Vrlo je oblačno, a svjetlo je mekano. Ponekad se probije sunce, ali uglavnom su to dramatični oblaci, planine koje se pojavljuju i nestaju u oblacima. Stalno sipi kiša. To smo i iskoristili na setu, inzistirali smo da sve bude sivo i u magli, kao da je stalno zora ili sumrak.“
Za scene u napuštenom gradu Scott je želio prenijeti atmosferu sa slika iz 18. stoljeća, pogotovo za određene sobe u kojima prevladavamekano svjetlo, kao da su osvijetljene svijećama. Wolski i njegov tim zamislili su pametni i učinkoviti sustav:„Izmislili smo rasvjetu koja se kontrolira pokretima,“ objasnio je Wolski. „Kad bi glumac ušetao u prostoriju, svjetla su se upalila, a kad bi izašao, ugasila su se. Izvorno smo htjeli da tim za vizualne efekt bude za to odgovoran, ali jednom kad smo odlučili automatizirati ta svjetla, sustav je postao sve bolji i bolji. Imamo samo par takvih scena, ali su vrlo upečatljive.“
Najsuvremeniji vizualni efekti korišteni su kako bi se uljepšali kadrovi snimljeni na setu. Rukovoditelj vizualnih efekata CharleyHenley zaposlio je neke od najboljih VFX tvrtki na svijetu, poput AnimalLogic iz Sydneyja, MPC iz Velike Britanije te Framestorea iz Kanade. Jedan od izazova s kojima su se suočili bio je veliki broj lokacija koje su morali napraviti ili urediti, od scena u svemiru i krajolika na planetu do napuštenog grada u koji se sklonio David.
“Na primjer, 'Dvorana glava' u kojoj smo imali nekoliko ključnih scena bila je fantastični set s puno ogromnih glava, ali zbog manjka prostora i poteškoća kod gradnje takvih fizičkih elemenata, na nama je bilo da ih povećamo kako bi vrh tih glava dodirivao strop,“ rekao je Henley. „Međutim, uvijek smo se trudili ne pretjerati.“
Scott je bio taj koji je zamislio Neomorpha koji se prvi put pojavljuje u ovom filmu, kao novi oblik opakih vanzemaljaca. „Bilo je teško dizajnirati Neomorpha,“ rekao je Scott. „Bio je to pravi izazov jer nisam htio imati samo uobičajenog osumnjičenog u kojem bi se krio, htio sam iznenaditi gledatelje, sačuvati Neomorpha za pravi trenutak. On je ipak prva generacija tih stvorenja, ali potrebno mu je ljudsko tijelo koje će iskoristiti za razmnožavanje.“
Conor O'Sullivan, dogovoran za dizajn tih stvorenja, zajedno je sa svojim timom, u suradnji s Henleyjemi odjelom za vizualne efekte, osmislio dizajn Neomorpha prema Scottovimilustracijama i točno odredio kako bi se trebao kretati i izgledati. Henley je objasnio: „Ono što su Conor i njegov tim napravili izgledalo je fantastično – kao prava stvorenja s pravom krvlju. Mi smo ih samo malo poboljšali. Kad smo imali scene s puno kretanja, mogli smo napraviti pokrete mišića kakve smo htjeli i imali smo slobodu dati im način kretanja kakav smo željeli, a koji ne bismo uspjeli postići u stvarnosti. Surađivali smo kako bi unijeli što više realizma u film.“
Billy Crudup je dodao o stvorenjima: “Ono što ih uistinu čini jedinstvenima je njihova inteligencija. Ridley je uistinu zainteresiran za biologiju, tako da se nadahnuo prirodom. Makar izgledaju nadnaravno, također i podsjećaju na nešto vrlo poznato.“
Velika pažnja bila je posvećena kostimima. JantyYates, dugogodišnja Scottova suradnica, ubrzo je shvatila da je za film pun metaka i ljudske i vanzemaljske krvi potrebno imati nekoliko primjeraka svakog kostima. „Morali smo imati nekoliko kopija svakog komada odjeće, za svakog kaskadera... Ridley je također rekao da, osim odijela u kojima spavaju, nitko ne smije nositi isto. Tako da su, recimo, pripadnici oružanih snaga nosili agresivne čizme i puno više oklopa,“ rekla je kostimografkinja.
Yates je ipak svakom liku dala posebne detalje, kao, recimo, Daniels koja je u žalosti i nosi odjeću svojeg muža na brodu, kao da se oblači u njegov miris i uspomene. Takvi trenuci, rekla je Yates, podsjećaju na prvi film iz franšize. „Alien je bio revolucionaran jer svemirski brod nije bio besprijekorno čist, izgledao je kao da ljudi žive u njemu dulje vrijeme. Njihova odjeća je bila iznošena. Nosili su havajske košulje. Imali su uniforme, ali bile su toliko opuštene, da se gotovo nisu doživljavale takvima. U potpunosti su se odvojili odvizualnog izgleda ranijih filmova.“
Film ALIEN: SAVEZ tražio je od Yates da uzme u obzir i tehničku stranu odijevanja. Za pilota Dannyja McBridea zamislila je svemirsko odijelo, uz pomoć dizajnera svemirskih odijela MichaelaMooneyja, koje je izgledalo kao ogromno ronilačko odijelo. Mooney i studioFBFX iz Londona napravili su žuto svemirsko odijelo iz ugljičnih vlakana. „Istovremeno je i nevjerojatno lijepo i tehnološki savršeno,“ rekla je Yates. „Tennesse ga nosi dok popravlja brod izvana. Ističe se na pozadini tih ogromnih hrđavih jedara. Izgledalo je predivno.“
Izvor teksta: Press Blitz Cinestar.